Onze missie is dezelfde als die van u
Hoger in Google

SEO inzetten is slim als uw website belangrijk is voor conversie naar verkopen of opdrachten, maar bedenkt altijd: Content publiceer je niet voor zoekmachine optimalisatie, die maak je voor de bezoeker en doelgroep van uw website. En inmiddels denkt Google ook op die manier. Wanneer je ziet dat je met weinig content goede resultaten weet te behalen, dat is dat daar niets mis mee. Potentiële klanten gaan vaak achter de computer op onderzoek uit en zoeken naar de relevante, unieke, kwalitatieve en waardevolle informatie.

Pagina 1 is het doel

Uit onderzoeken blijkt dat slechts 25% doorklikt naar de tweede pagina voor nog meer zoekresultaten. En staat uw website op pagina 3, dan is de kans dat u gezien wordt opnieuw een kwart lager.  Wanneer je een resultaat van de tweede naar de eerste pagina weet te duwen, kan je een stijging in aantal bezoekers van tussen de 500 en 900 procent verwachten. Wie kijkt er tegenwoordig nog op de tweede pagina?

We geven u alvast richting in 15 SEO-tips. 
De rest doen wij voor u

Zorg voor relevante, unieke, waardevolle en kwalitatief goede content en laat de zinnen ‘natuurlijk’ klinken.

Zorg dat uw website waarde toevoegt aan het internet (en zijn gebruikers).

Laat de responsive website ook interessant zijn, denk niet teveel meer in desktop websites: zorg voor de juiste opbouw.

Zorg voor linkbuilding, bijvoorbeeld door het schrijven van gastblogs.

Leg focus op het dienen van uw bezoekers, want interessante content wordt gelinkt en gedeeld.

Blijf vernieuwen en toevoegen. Gebruik daarbij de goede zoektermen, ook in H2. Pas artikelmarketing toe, zodat u ook op minder populaire trefwoorden de vindbaarheid kunt verbeteren.

Google wil veiligheid, investeer in een SSL-certificaat en zorg dat je een https:// adres hebt.

Houd de pagespeed in de gaten, screen regelmatig of alles nog in orde is voor de desktop en mobiele websites op de Pagespeed Insights pagina van Google

Gebruik van multimedia maakt leesbaarheid beter en interessanter voor de bezoeker, want met video verdiept u vaak de geschreven informatie.

  • Doe uw voordeel met toevoegen van Alt tags.
  • Geef elke foto een goede naam.
  • Maak de foto zo groot mogelijk in pixels en comprimeer daarna zoveel mogelijk, zodat de grootte van de foto klein is.

Korte zoektocht is een lange bezoekperiode aan je site, want dan hebben je bezoekers snel de relevante informatie gevonden. Op de juiste wijze doorgelinkt dus!

Concentreer begrippen op één pagina onder een relevante (sub)navigatie plek. Daarmee kun je ook meer content schrijven op die ene landingspagina. Zet daarbij wel de belangrijkste informatie bovenin, zodat bezoekers in een 1500 woorden lange pagina niet hoeven te zoeken naar de relevantie.

Wel of geen metatag? Doe maar wel, want als er een rare zin verschijnt in Google zul je ook daar niet gauw op klikken. De metatag is je visistekaartje in twee zinnen.

Geef SEO tijd. Hoger in Google komen krijgt u niet in één dag voor elkaar. U moet er wat uren insteken. Bovendien zijn zoekmachines en hun algoritmes zo veranderlijk als het weer, ze kunnen zomaar omslaan of nieuwe regels hanteren waar direct op geanticipeerd moet worden. Voor SEO geldt: In verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Zoek naar longtail zoektermen in plaats van naar de shorttails die nu vooral gebruikt worden. Hiervoor zijn twee redenen: de voice search rukt op omdat mensen via Google Voice Search of Echo van Amazon langere zoekvragen stellen. Hoe relevanter en gerichter, hoe beter. Dat betekent dat u teksten en koppen goed moet omschrijven. En reden twee: hoewel er nog minder op een bepaald keyword gezocht wordt, is de concurrentie veel kleiner als er wél een match is en zal de zoekopdracht beter converteren.

Overweeg toch een video te plaatsen of te laten maken, want een video heeft een 50 keer hoger effect om organisch gevonden te worden, bovendien hebben ze een 41% click-through ratio.